PYYDÄ TARJOUS
Outdoor Finland / OF News

Ajankohtaiset | Arkisto: 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2016 | 2015 | 2014

OF News

12.11.2021

Vastuullisesti kohti vuotta 2022

Vuosi lähenee loppuaan ja on aika kääntää katseet kohti tulevaa vuotta 2022. Tässä uutiskirjeessä kerromme, mistä ensi vuonna ulkomainosmarkkinalla puhutaan.

Lähtökohta lupaa hyvää. Ihmiset ovat palanneet omaan arkeensa ja liikkuvat julkisilla paikoilla lähes vuoden 2019 tasolla. Kesällä nähtiin positiivista kehittymistä eri mainosympäristöissä, ja syksyllä positiivinen kehitystahti on jatkunut.

Mediaympäristön muuttuessa ulkomainonta on säilyttänyt asemansa monimuotoisena massamediana.  Toimiala on onnistunut mukautumaan mediaympäristön muutoksiin, säilyttäen silti ainutlaatuiset ominaisuutensa, kuten kiehtovat ja mainostajille turvalliset mediaympäristöt sekä joustavat mediaratkaisut. Tänä vuonna mediatoimialaa paljon puhututtanut kolmansien evästeiden loppuminen ei koske ulkomainontaa, joka on kuluttajan käyttöliittymästä riippumaton media. Ulkomainonta ei ole henkilökohtainen mediakanava eli evästeet eivät koske ulkomainontaa. Koska ulkomainonnan kohdentaminen ei perustu evästeisiin, kohdentaminen on vastuullista ja hienovaraista. Ulkomainos ei myöskään häiritse tai keskeytä ohikulkijaa, vaan se on olennainen osa katukuvaa ja ympäristöä. 

 

Toimialan konkreettiset vastuullisuusteemat

Vastuullisuus on ollut tänä vuonna Suomen ulkomainosliiton jäsenyritysten toimintaa muovaava kehityssuunta. Haluamme olla mukana ratkomassa kestävään kehitykseen liittyviä isoja yhteiskunnallisia haasteita omien tuotteidemme ja palveluidemme kautta.

Kuluneen vuoden aikana on selvitetty, millaisia päätöksiä tulee tehdä, jotta toiminta olisi entistä vastuullisempaa ja jäsenyritykset ovatkin sitoutuneet tekemään toimialaa koskevia päätöksiä kestävän kehityksen näkökulman huomioiden. Vastuullisuudesta on muotoutunut ulkomainostoimialan ydinasia, jonka liiton puheenjohtaja Klaus Kuhanen kiteytti sanoin: ”On ollut luonnollista yhdistää voimat tällaisessa kaikkia koskevassa tärkeässä asiassa”.

Ulkomainosliiton jäsenyritysten tavoitteena on olla vastuullinen ja tavoittava mediakanava, joka on sitoutunut tuomaan yhteiskunnalle oman panoksensa sosiaalisen vastuun osalta. Haluamme olla mukana tuottamassa kaupunkilaisten elämää helpottavia ratkaisuja sekä tukemalla joukkoliikennettä. Taloudellisen vastuun osalta kannamme kortemme kekoon muun muassa tukemalla suomalaisten kulutusvalintoja sekä työllistämällä paikallisia toimijoita eri puolilla Suomea esimerkiksi erilaisten rakennusprojektien muodossa. Näin toimimalla tuemme kollektiivisesti koko ulkomainostoimialaa sekä vahvistamme rooliamme merkityksellisenä ja vastuullisena mediakanavana.

Suomen Ulkomainosliitto on osaltaan tukemassa liittoon kuuluvien yritysten vastuullista toimintaa sekä yhdenmukaistamassa vastuullisuuden näkymistä ja kehittämistä. Vastuullisuusteemojen kautta saadaan aikaan konkreettisia toimenpiteitä, läpinäkyvyyttä sekä johdonmukaista mittaamista, mutta ennen kaikkea selkeitä vastuullisuustekoja nyt ja tulevaisuudessa.

JAA

« Takaisin