PYYDÄ TARJOUS
Outdoor Finland / Yhdistys / Ulkomainonnasta

Ulkomainonta mediana

Ulkomainonta on monipuolinen massamedia, joka tavoittaa kuluttajat tehokkaasti kodin ulkopuolella. Kuluttaja kohtaa ulkomainoksen julkisilla paikoilla, kauppakeskuksissa, liikenteessä maanteiden ja katujen varsilla ja vaikkapa Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Mainosvälineenä ulkomedia tarjoaa mahdollisuuden innovatiivisiin ratkaisuihin tavoittaa kuluttajia ja päättäjiä vapaa-ajalla, esim. golf- ja hiihtokeskuksissa sekä liikuntapaikoilla.

Ulkomainonta tavoittaa suuremman määrän ihmisiä kerralla kuin mikään muu yksittäinen media. Suurien kontaktimäärien vuoksi ulkomainonta on myös kustannustehokas: kontaktihinnat ovat muihin mainoskanaviin verrattuna hyvin edullisia.

Kodin ulkopuolella vietetty aika on kasvanut kolmanneksen 2000-luvulla ja tutkimusten mukaan ihmiset liikkuvat kodin ulkopuolella päivittäin keskimäärin lähes seitsemän tuntia. Joukkoliikennettä käyttää viikoittain 2,3 miljoonaa suomalaista.

Ulkomainonta on kanava, joka on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa. Se ottaa kontaktin kohderyhmään parhaalla mahdollisella hetkellä lähellä ostospäätöstä tai kun ollaan viettämässä vapaa-aikaa.

Ulkomedia soveltuu hyvin niin strategiseksi kuin taktiseksi kampanjavälineeksi. Sillä voidaan sekä rakentaa vahvaa brändidominanssia kaupunkikuvassa että tehdä tehokkaasti myyntitulosta. Ulkomainos toimii tuloksellisesti mainoskampajoissa myös esim. nettiin ohjaavana mediana.

Suomalaiset ulkomainontayritykset tarjoavat nykyisin myös entistä laajemman valikoiman moderneja digitaalisia mainosvälineitä perinteisten ulkomainosten rinnalle.

Ulkomainonnasta käytetään kansainvälisesti myös termiä OOH (Out of Home) advertising eli kodin ulkopuolinen mainonta.