PYYDÄ TARJOUS
Outdoor Finland / OF News

Ajankohtaiset | Arkisto: 2019 | 2018 | 2016 | 2015 | 2014

OF News

19.05.2020

Ulkomainonta on yhä vahvin ja tutkituin massamedia

 

 Ulkomainontaa on kaikkialla, sen takia se on tehokas tapa muistuttaa kuluttajia tuotteista ja brändeistä. Ulkomainonta on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Kun muut mediat tavoittavat yhä erikoistuneempia ja pienempiä kohderyhmiä, markkinoijat arvostavat ulkomainonnan voimaa laajan peiton ja korkean toiston viestintäkanavana. Koronakriisin aikana mainonta tuo myös turvallisuuden ja jatkuvuuden tunnetta.

Ulkomainontaa näkyy kaikkialla

 

Ulkomainonta on todella kustannustehokasta mainostajalle. Voit tavoittaa halutessasi lähes kaikki suomalaiset tai kohdentaa mainontaa tietyille kohderyhmille monipuolisilla tuoteratkaisuilla. Digitaalisuus tarjoaa mahdollisuuden dynaamiseen mainontaan, jolloin luovaa sisältöä voidaan näyttää dataohjatusti. Näin mainonta pysyy relevanttina vähällä vaivalla ja pienillä panoksilla.

Myymälöiden lähellä voi tavoittaa ostohousut jalassa kulkevat kuluttajat juuri siellä missä kulutuspäätöksiä tehdään. Ulkomainonnalla voidaan ohjata kuluttajat esimerkiksi heräteostoksille ja uutuuksien äärelle. Varsinkin kulutus- ja päivittäistavarabrändit hyödyntävät tätä tehokkaasti aktivoivaa ominaisuutta liikkeiden läheisyydessä.

Ulkomainonta on vaikuttavaa, koska pelkistetyllä visuaalisuudellaan se pystyy luomaan tunnesiteen brändin ja ihmisen välille. Ulkomainonnalla syvennetään mielikuvia brändistä ja parhaimmassa tapauksessa brändi luo jatkuvaa ja alati kehittyvää tarinaa ulkomainonnan avulla.

Ulkomainonta on aina hyvin visuaalista, joten se toimii erityisen hyvin uusien tuotteiden ja palvelujen lanseerauksiin, tunnettuuden kasvattamiseen, uutuuksista ja muutoksista viestimiseen. Uutuuksien lanseeraus on ulkona tehokkaimmillaan. Tutkimusten mukaan visuaaliset viestit ovat brändimainonnassa erityisen tehokkaita.

Pirstaloituneen mainosmarkkinan sekä uusien kanavien vuoksi ulkomainonta erottuu massamedian voimalla. Parhaiten muistetaan brändit omalla sisällöllään. Yksinkertaiset visuaaliset toteutukset purevat parhaiten katukuvassa ja tienvarsilla.

 

 

Ulkomainonta toimii vuorokauden ympäri

Iso näkyy kauas.
Iso näkyy kauas.

Digitaalinen ulkomainonta tarjoaa uusia mahdollisuuksia

Digitaalinen ulkomainonta eli lyhenteenä DOOH puolestaan tarjoaa mainostajille jatkuvasti uusia mahdollisuuksia. Kuluttajat voidaan aktivoida käymään vuoropuhelua brändin kanssa, heidät voidaan tavoittaa vain halutulla hetkellä ja halutussa paikassa tai sitten käyttöön voidaan ottaa koko massamedian arsenaali.

Digitaalisuuden myötä ulkomainonta on moderni massamedia, jota pystytään kohdentamaan niin alueellisesti, ajallisesti, paikallisesti, jopa säätilan mukaan ja kohderyhmittäinkin. Digitaalinen mainonta inspiroi mahdollistaa luovat ja oivaltavat kampanjat, jotka muistetaan pitkään.

Digitaalinen ulkomainonta tarjoaa uusia luovia ja kuluttajia hämmästyttäviä tapoja käymään vuoropuhelua mainostettavan tuotteen tai brändin kanssa. Ulkomainonnassa on helppo käyttää kävijädataa ja dataohjausta niin, että kontaktit ovat jatkuvasti relevantteja.

 

Ulkomainonta ei lepää

Ulkomainonta on hereillä 24/7/365. Klassisella ulkomainonnalla pystyy tavoittamaan laajoja joukkoja, ja digitaalinen ulkomainonta mahdollistaa ottamaan haltuun lähes paikan kuin paikan, juuri silloin kun haluat.

 

 

JAA

« Takaisin