PYYDÄ TARJOUS
Outdoor Finland / OF News

Ajankohtaiset | Arkisto: 2018 | 2016 | 2015 | 2014

OF News

12.09.2018

Esittelyssä Outdoor Finlandin uudet jäsenyritykset

ESA Digital hakee kasvua digitaalisuudesta – Atlas-Media luottaa perinteisen ulkomainoksen voimaan

Suomen Ulkomainosliitto toimii koko ulkomainosalan edustajana, edunvalvojana ja kehittäjänä. Liittoon kuuluu kymmenen alan johtavaa yritystä. Vuonna 2018 mukaan uusina jäsenyrityksinä liittyivät Atlas-Media ja Keskisuomalaisen konserniin kuuluva ESA Digital.

”Ulkomainosliiton jäsenyritysten liikevaihto kattaa arvioiden mukaan reilut 90 % alan liikevaihdosta. Jäsenkunta koostuu alueellisista toimijoista, kotimaisista valtakunnallisista ulkomainosyrityksistä sekä maailman suurimpien ulkomainosyritysten suomalaisista tytäryhtiöistä”, kertoo Ulkomainosliiton puheenjohtaja Klaus Kuhanen.

Jäsenyrityksilleen Ulkomainosliitto tarjoaa yhteisen alustan alan etujen ajamiseen. Oman jäsenkunnan lisäksi se tekee aktiivisesti yhteistyötä mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien kesken. Lisäksi järjestö hoitaa yhteyksiä viranomaisiin, jotka vastaavat ulkomainonnan valvonnasta ja säätelystä.

Rohkea kasvustrategia digitaalisuuteen luottaen

Vuonna 2018 Ulkomainosliittoon jäseneksi liittynyt Keskisuomalaisen ESA Digital on lähtenyt hakemaan kasvua digitaalisesta ulkomainonnasta. Kattavan ja modernin digitaalisen verkoston lisäksi yrityksellä on käytössä konsernin valtakunnallinen aluemyyntiorganisaatio.

”Mediamyyntimme on kasvanut 40 % viimeisen vuoden aikana ja tavoitteena on olla aktiivinen toimija digitaalisessa ulkomainonnassa”, ESA Digitalin toimitusjohtaja Esa Rimpiläinen toteaa.

Syyskuun alussa tarjonta laajentui, kun Keskisuomalainen osti joukkoliikenteen digitaalisia mainosmediaratkaisuja tuottavan Neonmedian. Neonmedialla on liiketoimintaa 17 kaupungissa, jonka lisäksi se toimii vahvasti kaupunkien välisessä linja-autoliikenteessä.

”Neonmedian kauppa tukee hyvin ESA Digitalin teemaa liikenteessä näkymisestä.”

Joukkoliikenteen lisäksi ESA Digitalin ulkomainostarjonta koostuu tällä hetkellä Neste-mediasta, digitaalisesta kauppakeskusmediasta ja Big One -ulkonäytöistä. Neste-media on valtakunnallinen autoilijan ulkomainosmedia, jossa voit kohdentaa mainoksia tankkaajille.

Kauppakeskusmainontaa on tarjolla kahdeksassa kauppakeskuksessa, joissa on yli 30 näyttävää mainosnäyttöä. Big One -jättinäytöt sijaitsevat puolestaan Neste-asemien yhteydessä sekä vilkkaasti liikennöityjen väylien varrella ympäri maata.

 

”Kotimaisuus tärkeä kilpailuvaltti”

Johtaja Timo Tiainen kuvaa Atlas-Mediaa valtakunnalliseksi ulkomainosyritykseksi, joka pystyy tarjoamaan myös vahvan paikallisen ulottuvuuden.

"Asiakkailta tulevan palautteen mukaan kotimaisuus, toimiminen puhtaasti suomalaisena yrityksenä Suomessa, nähdään myös merkittävänä kilpailuetuna", Tiainen toteaa.
 
Vuonna 2009 perustettu yritys on erikoistunut perinteiseen lyhtypylväsmainontaan. Suureksi valtakunnalliseksi tekijäksi Atlas-Media nousi vuoden 2017 lopulla, kun se hankki Jet-Lane Finlandin liiketoiminnan ja tarjonta laajeni yli 40 kaupunkiin.
 
Atlas-Median mainospaikat sijaitseva kaupunkien parhailla paikoilla, keskustoissa ja vilkkaiden kulkureittien varrella. Kaikkiaan Atlas-Median verkostossa on noin 10 000 mainospintaa.
 
Tiainen näkee perinteisellä ulkomainoksella vahvan roolin jatkossakin.  Se tukee hyvin muita medioita ja digitaalisia ratkaisuja.
 
”Kun esimerkiksi kansainvälinen brändi avaa paikallisen toimipisteen, on perinteisellä pylväsmainonnalla merkittävä rooli. Se on kaikkein paikallisin media ja sen avulla voidaan toteuttaa ratkaisuja, joihin muut välineet eivät pysty. Samaan aikaan voimme tarjoamaan yritykselle myös valtakunnallista brändinäkyvyyttä.”
 
Atlas-Media kuuluu Divest Group –konserniin, jonka liikevaihto on noin 30 miljoonaa euroa.

Lue lisää:
Atlasmedia.fi
Esadigital.fi
Outdoorfinland.fi

JAA

« Takaisin