PYYDÄ TARJOUS
Outdoor Finland / OF News

Ajankohtaiset | Arkisto: 2018 | 2016 | 2015 | 2014

OF News

08.02.2019

Ulkomainonta oli suurin kasvaja vuonna 2018

Veikkauksen brändi- ja markkinointijohtaja Suvituuli Tuukkanen.
Kuva: Mikael Ahlfors

Veikkauksen brändi- ja markkinointijohtaja Suvituuli Tuukkanen. Kuva: Mikael Ahlfors

Vuosi 2018 jatkui edellisen vuoden tavoin ulkomainnonan kasvulla. Mediamainonta kasvoi viime vuonna 2,3 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Ulkomainonta kasvoi suurimpana lähes 15 prosenttiyksikköä.

Perinteisessä mediaryhmäjaottelussa ulkomainonta oli viime vuonna suurin kasvaja 15 prosentilla. Ulkomainonnan kokonaissumma oli viime vuonna 66,7 miljoonaa euroa. Ulkomainonnan markkinaosuus oli 5,3 prosenttia. Tiedot selviävät Kantar TNS:n kuukausiseurantaan ja erillistutkimukseen perustuvista luvuista.

Lue lisää »

12.09.2018

Esittelyssä Outdoor Finlandin uudet jäsenyritykset

ESA Digital hakee kasvua digitaalisuudesta – Atlas-Media luottaa perinteisen ulkomainoksen voimaan

Suomen Ulkomainosliitto toimii koko ulkomainosalan edustajana, edunvalvojana ja kehittäjänä. Liittoon kuuluu kymmenen alan johtavaa yritystä. Vuonna 2018 mukaan uusina jäsenyrityksinä liittyivät Atlas-Media ja Keskisuomalaisen konserniin kuuluva ESA Digital.

”Ulkomainosliiton jäsenyritysten liikevaihto kattaa arvioiden mukaan reilut 90 % alan liikevaihdosta. Jäsenkunta koostuu alueellisista toimijoista, kotimaisista valtakunnallisista ulkomainosyrityksistä sekä maailman suurimpien ulkomainosyritysten suomalaisista tytäryhtiöistä”, kertoo Ulkomainosliiton puheenjohtaja Klaus Kuhanen.

Jäsenyrityksilleen Ulkomainosliitto tarjoaa yhteisen alustan alan etujen ajamiseen. Oman jäsenkunnan lisäksi se tekee aktiivisesti yhteistyötä mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien kesken. Lisäksi järjestö hoitaa yhteyksiä viranomaisiin, jotka vastaavat ulkomainonnan valvonnasta ja säätelystä.

Lue lisää »

10.05.2018

Digitaalisuus kasvattanut myös klassisen ulkomainonnan osuutta

Ulkomainonnan reippaista kasvuluvuista on päässyt nauttimaan koko ala. Kun digitaalisuus kehittyvänä ilmiönä on noussut otsikoihin, on samaan aikaan usko klassiseen ulkomainokseen entistä vahvempi.

Digitaalisuuden tuoman kasvun myötä ulkomainonnan rooli massamediana Suomessa on merkittävämpi kuin koskaan. Kehityksestä ovat päässeet nauttimaan myös perinteisempään ulkomainontaan keskittyneet Outdoor Finlandin jäsenyritykset. Soittokierros ulkomainospäättäjille vahvisti, että alan tulevaisuus nähdään hyvin valoisana.

Digitaalisuuden vaikutus ulkomainonnassa on ollut erilaista kuin muissa medioissa. Digi ei ole syönyt perinteistä vaan sen sijaan tukenut klassisen ulkomainonnan asemaa. Yhdessä ne tavoittavat jatkossakin entistä suuremman yleisön.

 

Lue lisää »