PYYDÄ TARJOUS
Outdoor Finland / OF News

Ajankohtaiset | Arkisto: 2020 | 2019 | 2018 | 2016 | 2015 | 2014

OF News

13.04.2021

Kooste ulkomainosyritysten tarjoamasta 2021

Ulkomedian pinnat 2021

MediaAuditFinland Oy on kerännyt ja päivittänyt Ulkomainosliiton puheenjohtajan Klaus Kuhasen pyynnöstä  jäsenyritysten tarjoaman/inventaarin tilanteen vuonna 2021. Tiedoista on koottu excel, josta löytyy jokaisen jäsenyrityksen pintamäärät luokiteltuina laitteittain, mainosympäristöittäin sekä sen mukaan, ovatko pinnat digitaalisia vai staattisia.

Kooste on ladattavissa alla ja pitää sisällään tiedot Atlas Median, Clear Channelin, JCDecaux'n, Medialiigan, Mediamixin, Mediateon, Meksin ja VMV-median tarjoamasta.

Lue lisää »

26.02.2021

Vastuullisuus näkyy ulkomainonnassa monipuolisesti

Ulkomainonta on esillä kaikille - ja samassa niin on myös toimialan vastuullisuus. Alana vahvasti kehittyvä ulkomainonta kehittää kasvun rinnalla vastuullisuuttaan ja kestävään kehitykseen panostetaan laajalla rintamalla. Päällimmäinen vastuullisuuteen liittyvä teema on ympäristövastuullisuus, mutta myös muiden osa-alueiden vastuullisuus ja vaikutus katukuvaan on aiheena ajankohtainen.


Ulkomainosliiton puheenjohtaja Klaus Kuhanen näkee, että vastuullisuus korostuu monella osa-alueella.

”Kestävä kehitys on aihe joka nousee yhä useammin keskusteluun myös mainonnasta puhuttaessa. Mainostavat yritykset, etenkin suurimmat, ovat lähes poikkeuksetta nostaneet kestävän kehityksen osaksi toimintaansa ja myös viestintäänsä. Vastuullisuus on teema joka korostuu – tuotteiden ja palveluiden käyttäjät ovat yhä tietoisempia ympäristöasioista ja edellyttävät kasvavassa määrin yrityksiltä aktiivista toimintaa niiden eteen. Tämän tulee näkyä myös mainonnassa.”

 

Lue lisää »

26.02.2021

Ulkomainonta toipuu hiljalleen koronasta pienin askelin

Mediamainonnan määrä laski vuonna 2020 kaikkiaan noin 11 %. Ulkomainonnan panostukset laskivat 29 % edelliseen vuoteen verrattuna, joten koronapandemian vaikutus toimialaan oli erittäin merkittävä. Vuoden ensimmäinen neljännes oli vielä lievästi nousujohteinen, mutta toisella neljänneksellä pandemian rantautuessa Suomeen laskua tuli edelliseen vuoteen verrattuna peräti 67 %. Kolmannella neljänneksellä laskua oli vielä 28 %, neljännellä 17 %. Nousutrendi on siis olemassa, mutta tahti on maltillinen pandemian ja rajoitusten ollessa toistaiseksi yhä läsnä.

 

Lue lisää »

12.11.2020

Ulkomainonta on tavoittava massamedia

 

Ulkomainonnan yleisömäärät ovat pohdituttaneet näinä päivinä, kun Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne vaikuttaa ihmisten liikkumiseen.

Ulkomainosliiton jäsenyritykset seuraavat tavoittavuuslukuja viikoittain ja toistaiseksi luvut ovat olleet hyviä. 

Ruokakauppojen ja apteekkien kävijämäärät ovat nousseet verrattuna alkuvuoteen. Nousussa on myös kevyt liikenne. Tieliikennemäärät ovat lähes samalla tasolla kuin samaan aikaan viime vuonna.

Kauppakeskuksiin on palattu ja ulkoilualueilla liikkuminen on lähes kaksinkertaistunut. On havaittavissa myös patoutuneen kulutuskysynnän purkautumista kauppakeskuksissa.

Lue lisää »