OF NEWS 1/2017 - Timo Everi: "Ulkomainonta - Paluu tulevaisuuteen"

Lue numero:

OF NEWS 1/2017 - Timo Everi: "Ulkomainonta - Paluu tulevaisuuteen"

Klassinen on ja pysyy
Oodi julistemainonnalle

Digitaalisuus on tullut vahvasti elämäämme ja on arkea liiketoiminnan eri aloilla. Mainontaa ja erityisesti ulkomainontaa se on muokannut valtavasti viime vuosina.

Digitaalisuus antaa lisää ketteryyttä tavoittaa asiakasryhmiä. Se tuo uudenlaisen datan kautta entistä analyyttisempää ajattelua markkinoinnin suunnitelluun.

On hyvä muistaa, että ulkomainonnan vahvuus on sen laaja tavoittavuus. Se on ja pysyy myös massamediana.

Klassinen julistemainonta eri muodoissaan tukee erinomaisesti digitaalista viestintää ja se on läsnä 24 h ihmisten parissa.

"Perinteinen ulkomainos on edelleen mainosvälineenä se, joka tavoittaa kuluttajat kodin ulkopuolella hyvin", muistuttaa VMV Median myyntipäällikkö Pasi Holopainen.

Jatkuvan läsnöolon lisäksi julistemainonnan vahvuus on se, että ulkomainos ohjaa tehokkaasti muiden medioiden, vaikkapa sosiaalisen median pariin.

"Osa mainostajista näkee myös julistemainonnan rauhoittavan vaikutuksen. Se ei ole niin agressiivista viestintää kuin mitä digitaaliset ratkaisut tarjoavat. Joillekin toimialoille, tuotteille ja palveluille se tuntuu sopivan hyvin."

Media-alan murroksessa perinteinen julistemainonta on säilyttänyt paikkansa ja Holopainen uskoo sen myös säilyvän vahvana.

Painomenetelmien kehittyessä esim. 3D-tulostaminen tuo uusia mahdollisuuksia erottua myös perinteisissä ulkomainosvälineissä.

"Markkinointiviestinnän suunnittelijoidenkin olisi hyvä kaiken datan keräämisen ohessa muistaa, että viestin sisältö ja miten se tuodaan esiin on ratkaisevaa", Holopainen toteaa.

"Haastan mainonnan suunnittelijat uusiin, rohkeisiin kokeiluihin, kun suunnittelette julistemainontaa."