OF NEWS 3/2016 - Hyvää Joulua ja Menestystä vuodelle 2017!

Lue numero:

OF NEWS 3/2016 - Hyvää Joulua ja Menestystä vuodelle 2017!

Ulkomainonta vahvasti mukana Slushissa

Helsingissä järjestetyssä teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slushissa ideoitiin mm. tulevaisuuden bussipysäkkiä.

Digitaalinen ulkomainonta on jo hyödyntänyt välineiden internetiä ja tulevaisuudessa esimerkiksi bussi- ja raitiovaunupysäkit integroivat joukkoliikenteen entistä vahvemmin ihmisten arkea helpottavaksi toiminnoksi.

Ennen Slushia JCDecaux yhdisti voimansa ohjelmistoyhtiö Futuricen kanssa Euroopan suurimmassa ohjelmointitapahtuma Junctionissa. Koodarit kehittivät ratkaisuja tulevaisuuden bussipysäkki –haasteeseen, ja näitä ideoita esiteltiin Slush-viikonloppuna.

Tulevaisuuden bussipysäkki -toteutuksissa mainontaa tehostettiin muun muassa kasvojen ja tunteiden tunnistamisen avulla. Sisältöjä suunnattiin myös erilaisen kohdennetun datan avulla, esimerkiksi hyödyntämällä sääsatelliitteja tai muuta paikkaan sidottua dataa.

Clear Channel oli mukana Ultrahack-tapahtumassa, jossa lanseerattiin Beacon-haaste. Kaupungin digitaalisiin laitteisiin on asennettu beaconit, ja devaajia pyydetään suunnittelemaan niiden avulla tulevaisuuden ulkomainontaa. 

Slushissa Clear Channel oli Helsinki2020-osastolla, jolla julkistettiin virtuaalista Helsingin kantakaupunkia kehittävä Helsinki2020-projekti.

Lue lisää:

https://jcdecaux.fi/Article/tulevaisuuden-pysakki-junctionissa

https://jcdecaux.fi/Article/slush-2016-vol1

http://clearchannel.fi/news/clear-channel-tuo-tulevaisuuden-pys-kin-slushiin