PYYDÄ TARJOUS

Outdoor Finland

Ulkomainonnan kontaktiluvut uudessa nousussa

Ihmiset ovat jälleen aktivoituneet liikkumaan kodin ulkopuolella. Puolet suomalaisista on liikkunut koko ajan aktiivisesti päivittäin ulkona kohdaten ulkomainontaa. Yleisö- ja kävijämäärät tippuivat monin paikoin väliaikaisesti, mutta ulkomainonta tavoittaa edelleen ja kontaktiluvut ovat lähteneet uuteen nousuun.

Ulkomainonta on yhä vahvin ja tutkituin massamedia

 Ulkomainontaa on kaikkialla, sen takia se on tehokas tapa muistuttaa kuluttajia tuotteista ja brändeistä. Ulkomainonta on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Kun muut mediat tavoittavat yhä erikoistuneempia ja pienempiä kohderyhmiä, markkinoijat arvostavat ulkomainonnan voimaa laajan peiton ja korkean toiston viestintäkanavana. Vaikeina aikoina mainonta tuo tutkimusten mukaan myös turvallisuuden ja jatkuvuuden tunnetta.

Lue aiheesta lisää

Pysy pinnalla siihen asti, kun tilanne normalisoituu

Ulkomainosliiton hallituksen puheenjohtaja Klaus Kuhasen näkemys tulevasta.

Ulkomainosliiton hallituksen puheenjohtaja Klaus Kuhasen näkemys tulevasta.

Ulkomainosmarkkinat käynnistyvät asteittain uudestaan käyntiin aina niinä hetkinä, kun Suomessa puretaan rajoituksia. Brändeillä ei kuitenkaan ole varaa olla mainostamatta myös kriisiaikana. Tutkimusten mukaan ihmiset unohtavat nopeasti ja palaaminen huipulle on, jos nyt ei mahdotonta, ainakin hankalaa.

Lue aiheesta lisää

TUO AJATUS ULOS

Jos sinulla on ajatus, idea, innovaatio tai esimerkiksi tarjous, tuo se ulos, ja tee se kiinnostavasti ja laadukkaasti.

Lue aiheesta lisää

 

Outdoor Finland - Suomen Ulkomainosliitto toimii koko ulkomainosalan edustajana, edunvalvojana ja kehittäjänä Suomessa.

Outdoor Finland tekee aktiivisesti yhteistyötä oman jäsenkuntansa sekä mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien kesken. Lisäksi järjestö hoitaa yhteyksiä viranomaisiin, jotka vastaavat meillä ulkomainonnan valvonnasta ja säätelystä.

Äly vie bussimainonnan uudelle vuosikymmenelle

Neonmedia on ottanut käyttöön Suomessa, ja tiettävästi myös koko maailmassa, ensimmäisenä tekoälyratkaisut bussien mainosnäytöille. Nyt mainonta pystytään kohdentamaan ympäristöön, missä tuotetta käytetään ja mihin matkustajat ovat menossa.

- Voin sanoa, ettei toista tällaista maailmasta kyllä löydy, Neonmedian toimitusjohtaja Jari Lähdemäki iloitsee. 

Lähdemäen mukaan tekniikka on kehitetty viime vuonna samalla, kun Neonmedia on laajentanut verkostoaan voimakkaasti. 

- Syksyllä suoritimme testauksen ja nyt on jo ensimmäisistä kampanjoista kokemusta, Lähdemäki tarkentaa. 

LUE LISÄÄ

 

Ulkomainonta tavoittaa suomalaiset paremmin kuin mikään muu media

Kantar Mind -tutkimuksen mukaan ulkomainonta tavoittaa viikoittain koko Suomen väestöstä 98%.

Ulkomainonta tavoittaa niin pääkaupunkiseudulla kuin Lapissakin. Totaalitavoittavuus ulkomainonnalla on Uudenmaan alueella 99 ja Lapissa 98 posenttiyksikköä.
- Kun lasketaan yhteen kaikki klusterit, ulkomainonta tavoittaa jokaisen suomalaisen. Ihmiset viettävät aikaa niin lentokentällä, laskettelemassa, julkisissa kulkuneuvoissa kuin kauppakeskuksissakin – paikoissa, joissa on ulkomainontaa, Insight Director Pami Bergman Kantarilta listaa. 

Ulkomainosala kulkee kohti ilmastotietoisempaa tulevaisuutta

Nelli Rantamäki on tutkinut kestävää kehitystä ulkomainosalalla.

Nelli Rantamäki on tutkinut kestävää kehitystä ulkomainosalalla.

Ulkomainosliiton jäsenyrityksissä on tehty jo paljon asioita hiilijalanjäljen pienentämiseksi.

Näin kertoo Nelli Rantamäki, jonka opinnäytetyö pureutuu ilmastovaikutusten huomioimiseen Ulkomainosliiton jäsenyrityksissä.

Monissa yrityksissä on esimerkiksi vaihdettu lamput energiatehokkaampiin, mietitty materiaalien uudelleenkäyttöä ja toimistoilla järjestetty kierrätys toimivaksi.

Rantamäki näkee, että yrityksissä korostuu erityisesti työntekijöiden henkilökohtaiset vihreät ja ekologiset arvot, joka näkyy heidän tavassaan toimia, vaikka yrityksessä ei olisi tehty yksittäisiin asioihin linjausta tai yleistä toimintatapaa.

- Paljon yrityksissä tehdään asioita, koska toimintatavat ovat työntejijöillä selkärangassa, kuten valojen sammuttaminen. Näen myös, että haastattelu avasi silmiä moneen asiaan, Rantamäki tiivistää.

Lue lisää 

Kesä tuo ihmiset ulos ja tien päälle

Kesä saa suomalaiset lähtemään ulos ja liikkeelle, siksi kesä on ulkomainnan tavoittavuuden kannalta erinomainen aika. Vaikka ihmiset eivät kesällä kulje arkista työmatkaansa, he liikkuvat pitkiä matkoja, käyttävät rahaa suunnittelemattomammin ja vierailevat erilaisissa tapahtumissa ja matkailukohteissa. 

Monille kesä on elämysten ja suunnittelemattomien hankintojen aikaa. Useimmilla rahankäyttö lisääntyy ja erityisesti naiset kokevat sanan spontaanius kuvaavan parhaiten kulutustottumuksiaan vuoden lämpimimpinä kuukausina.

Lue lisää