PYYDÄ TARJOUS

Outdoor Finland

TUO AJATUS ULOS

Jos sinulla on ajatus, idea, innovaatio tai esimerkiksi tarjous, tuo se ulos, ja tee se kiinnostavasti ja laadukkaasti.

Lue aiheesta lisää

 

Outdoor Finland - Suomen Ulkomainosliitto toimii koko ulkomainosalan edustajana, edunvalvojana ja kehittäjänä Suomessa.

Outdoor Finland tekee aktiivisesti yhteistyötä oman jäsenkuntansa sekä mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien kesken. Lisäksi järjestö hoitaa yhteyksiä viranomaisiin, jotka vastaavat meillä ulkomainonnan valvonnasta ja säätelystä.

Ulkomainonta tavoittaa suomalaiset paremmin kuin mikään muu media

Kantar Mind -tutkimuksen mukaan ulkomainonta tavoittaa viikoittain koko Suomen väestöstä 98%.

Ulkomainonta tavoittaa niin pääkaupunkiseudulla kuin Lapissakin. Totaalitavoittavuus ulkomainonnalla on Uudenmaan alueella 99 ja Lapissa 98 posenttiyksikköä.
- Kun lasketaan yhteen kaikki klusterit, ulkomainonta tavoittaa jokaisen suomalaisen. Ihmiset viettävät aikaa niin lentokentällä, laskettelemassa, julkisissa kulkuneuvoissa kuin kauppakeskuksissakin – paikoissa, joissa on ulkomainontaa, Insight Director Pami Bergman Kantarilta listaa. 

Ulkomainosala kulkee kohti ilmastotietoisempaa tulevaisuutta

Nelli Rantamäki on tutkinut kestävää kehitystä ulkomainosalalla.

Nelli Rantamäki on tutkinut kestävää kehitystä ulkomainosalalla.

Ulkomainosliiton jäsenyrityksissä on tehty jo paljon asioita hiilijalanjäljen pienentämiseksi.

Näin kertoo Nelli Rantamäki, jonka opinnäytetyö pureutuu ilmastovaikutusten huomioimiseen Ulkomainosliiton jäsenyrityksissä.

Monissa yrityksissä on esimerkiksi vaihdettu lamput energiatehokkaampiin, mietitty materiaalien uudelleenkäyttöä ja toimistoilla järjestetty kierrätys toimivaksi.

Rantamäki näkee, että yrityksissä korostuu erityisesti työntekijöiden henkilökohtaiset vihreät ja ekologiset arvot, joka näkyy heidän tavassaan toimia, vaikka yrityksessä ei olisi tehty yksittäisiin asioihin linjausta tai yleistä toimintatapaa.

- Paljon yrityksissä tehdään asioita, koska toimintatavat ovat työntejijöillä selkärangassa, kuten valojen sammuttaminen. Näen myös, että haastattelu avasi silmiä moneen asiaan, Rantamäki tiivistää.

Lue lisää 

Kesä tuo ihmiset ulos ja tien päälle

Kesä saa suomalaiset lähtemään ulos ja liikkeelle, siksi kesä on ulkomainnan tavoittavuuden kannalta erinomainen aika. Vaikka ihmiset eivät kesällä kulje arkista työmatkaansa, he liikkuvat pitkiä matkoja, käyttävät rahaa suunnittelemattomammin ja vierailevat erilaisissa tapahtumissa ja matkailukohteissa. 

Monille kesä on elämysten ja suunnittelemattomien hankintojen aikaa. Useimmilla rahankäyttö lisääntyy ja erityisesti naiset kokevat sanan spontaanius kuvaavan parhaiten kulutustottumuksiaan vuoden lämpimimpinä kuukausina.

Lue lisää